|
| | | | | | 
DHL Laat ik daarmee beginnen. Gisteren de 16613 proberen te verzenden met tnt.. daar kon je slechts tot 500 euro verzekerd verzenden. Dus een andere maatschappij gezocht. Ging om een verzending naar duitsland. DHL gebeld. Was geen probleem. Koste bij elkaar 140 euro om het volledig verzekerd te verzenden naar duitsland. Het werd in ontvangst genomen, maar er werd geen inhoud gecontroleerd wat ik erg vreemd vond. Vandaag krijgen we een telefoontje dat het pakket terug zou komen omdat DHL geen sieraden en dus ook geen horloges (had ik laten vermelden op de pakbon) vervoerd. De vrouw zei vervolgens dat een rolex verzenden dus zeker niet mocht. Vervolgens was mijn vraag hoe ze wisten dat het een "rolex" horloge betrof. Ze zei dat het gewoonlijk was om alle postpakketten open te maken om te controleren. Moet straks het pakket terug krijgen, ik hoop dat de klok er nog steeds in zit. NOOIT meer met dhl ! 
| |
| | |
| | | | | |  Wat een geklooi van die gasten. Hoop dat alles goed wordt afgehandeld.
| |
_____ Clueless newbie but no longer wannabe owner. | |
| | |
|
| | | | | | 
Quote: | Op donderdag 04 september 2008 13:29 schreef Michiel het volgende:
DHL Laat ik daarmee beginnen. Gisteren de 16613 proberen te verzenden met tnt.. daar kon je slechts tot 500 euro verzekerd verzenden. Dus een andere maatschappij gezocht. Ging om een verzending naar duitsland. DHL gebeld. Was geen probleem. Koste bij elkaar 140 euro om het volledig verzekerd te verzenden naar duitsland. Het werd in ontvangst genomen, maar er werd geen inhoud gecontroleerd wat ik erg vreemd vond. Vandaag krijgen we een telefoontje dat het pakket terug zou komen omdat DHL geen sieraden en dus ook geen horloges (had ik laten vermelden op de pakbon) vervoerd. De vrouw zei vervolgens dat een rolex verzenden dus zeker niet mocht. Vervolgens was mijn vraag hoe ze wisten dat het een "rolex" horloge betrof. Ze zei dat het gewoonlijk was om alle postpakketten open te maken om te controleren. Moet straks het pakket terug krijgen, ik hoop dat de klok er nog steeds in zit. NOOIT meer met dhl !  |
| |
Michiel,
Kan je verhaal bevestigen, ook bij mij ging het pakketje los.... Ook geen DHL meer voor mij.
Gr. Martijn
| |
| | |
| | | | | |  Ik verstuur bij voorkeur met Fedex en noem het geen horloge maar bv. een "precision instrument".
Nu heb ik ook wel eens gebeld en gevraagd hoezo die 500 euro grens mbt verzekeren.
Antwoord: Dat was de policy in verband met risico van diefstal.
Vervolgens zei ik dat ik daaruit concludeerde dat Fedex dus haar eigen personeel niet vertrouwde.
Nee, dat begreep ik verkeerd: Dat was om personeel niet in de verleiding te laten komen.
Huh????
Wel een andere tip: Als je met Fedex verzend zorg dan ALTIJD voor een Fedex doosje of enveloppe.
Waarom? De pakjes worden machinaal gescand. Afwijkende pakjes kunnen door de scnner gemist worden en worden vervolgens met de hand nogmals gescand. Fedex verpakkingen worden bijna 100% goed gescand.
Mbt diefstalgevaar: Hoe meer mensen het pakje in handen krijgen hoe groter het risico. Het heeft ALTIJD een risico, maar het is goed om de risico's te beperken waar mogelijk.
Ron
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op donderdag 04 september 2008 19:25 schreef Watchron het volgende: Ik verstuur bij voorkeur met Fedex en noem het geen horloge maar bv. een "precision instrument".
Nu heb ik ook wel eens gebeld en gevraagd hoezo die 500 euro grens mbt verzekeren.
Antwoord: Dat was de policy in verband met risico van diefstal.
Vervolgens zei ik dat ik daaruit concludeerde dat Fedex dus haar eigen personeel niet vertrouwde.
Nee, dat begreep ik verkeerd: Dat was om personeel niet in de verleiding te laten komen.
Huh????
Wel een andere tip: Als je met Fedex verzend zorg dan ALTIJD voor een Fedex doosje of enveloppe.
Waarom? De pakjes worden machinaal gescand. Afwijkende pakjes kunnen door de scnner gemist worden en worden vervolgens met de hand nogmals gescand. Fedex verpakkingen worden bijna 100% goed gescand.
Mbt diefstalgevaar: Hoe meer mensen het pakje in handen krijgen hoe groter het risico. Het heeft ALTIJD een risico, maar het is goed om de risico's te beperken waar mogelijk.
Ron |
| |
dus moet je extra voor het versturen/een dienst betalen om het te verzekeren tegen diefstal van het personeel van dit zelfde bedrijf, zonder de garantie dat het pakketje aankomt.
dus eigelijk is het gewoon op eigen risico.
er zijn mensen speciaal bij dit soort bedrijven gaan werken om te kunnen 'onderscheppen'
gr JK
| |
| | |
| | | | | |  Ik heb laatst bij TNT een horloge verzekerd/aangetekend op gestuurd verzekerd tot € 2700,-...
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op donderdag 04 september 2008 20:28 schreef Steef het volgende: Ik heb laatst bij TNT een horloge verzekerd/aangetekend op gestuurd verzekerd tot € 2700,-... |
| |
Misschien per koerier ofzo ? tnt verzekerd tot 500.- Daarboven moet het brievenbuspost zijn, dus hadden ze het pakket niet aan mogen nemen. Gaat er wat fout, probeer dan maar eens je geld te krijgen !
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op donderdag 04 september 2008 21:57 schreef Michiel het volgende: [...]
Misschien per koerier ofzo ? tnt verzekerd tot 500.- Daarboven moet het brievenbuspost zijn, dus hadden ze het pakket niet aan mogen nemen. Gaat er wat fout, probeer dan maar eens je geld te krijgen ! |
| |
Het was gewoon een pakketje. Bij de TNT aan de balie afgegeven en een verzendbewijs gekregen... Niet via koerier.
| |
| | |
| | | | | |  Ik adviseer UPS, verschillende malen gebruikt nooit een probleem mee gehad en verzekerd tot het gewenste bedrag, gewoon gelabelled als "watch".
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op donderdag 04 september 2008 22:28 schreef Evert Meijer het volgende: Ik adviseer UPS, verschillende malen gebruikt nooit een probleem mee gehad en verzekerd tot het gewenste bedrag, gewoon gelabelled als "watch". |
| |
Zag laatst op Discovery een 'Megafactories' uitzending over UPS... er werden 3 verschillende poststukken (een brief, pakketje en iets afwijkends) gevolgd via een (hét) distributieknooppunt in de US. Ik vond het zeer indrukwekkend om te zien hoe dat allemaal gaat, vrijwel alle logistieke processen zijn geautomatiseerd... alleen het laden, lossen en afgifte bij de ontvanger is nog (deels) handwerk! En het aantal fouten irt. het aantal afgehandelde poststukken, echt indrukwekkend laag.
Daar kunnen we op SPL nog wat van leren, bij de bagageafhandeling... hoewel dat ook sterk verbetert de laatste jaren! Maar de foutmarge is nog redelijk hoog, té hoog .
| |
_____ Ex-Rolexverslaafde - Xs4all is ermee gestopt, waarmee mijn foto's ook allemaal foetsie zijn. Tja. | |
| | |
| | | | | |  Heel interesant om te lezen dat Europa nog steeds een beetje achter loopt als het om verzenden van horloges en sieraden gaat. Hier in Amerika (mede door het hoge aantal internet transacties) zijn het aantal verzendingen per courier (UPS/FedEx) veel hoger dan in Europa. FedEx heeft zelfs een speciale afdeling gericht op Juweliers. Ons bedrijf Parcel Pro Inc. (www.parcelpro) behandeled dagelijks 6000 verzending voor Juweliers en watch Collectors.
Groeten,
Jeroen
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op donderdag 27 november 2008 15:45 schreef Jeroen Sparreboom het volgende: [...]Ons bedrijf Parcel Pro Inc. (www.parcelpro) behandeled dagelijks 6000 verzending voor Juweliers en watch Collectors. |
| |
Jeroen, ...kun je daar ook eenmalig als particulier terecht? En wat zijn de ervaringen als er toch iets zoekraakt?
Er komt voor mij een pakket uit the UK, en daar is mij ook geadviseerd om Parcelpro te gebruiken (als ik wil verzekeren). Nu probeer ik dat te regelen via iemand die daar een account heeft, maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als ik dat zelf zou kunnen.
Kun je ook 's uitleggen hoe het precies werkt? ...stel ik verzend met Fedex of UPS en ik wil gebruik maken van Parcelpro, hoe gaat dat dan in z'n werk?
Thanx! Remco
| |
_____ Ex-Rolexverslaafde - Xs4all is ermee gestopt, waarmee mijn foto's ook allemaal foetsie zijn. Tja. | |
| | |
| | | | | |  Remco,
Je kunt een account openen op onze website www.parcelpro.com. We hebben veel particuliere klanten die horloge verzamelen maar ook grote bekende klanten zoals Frank Muller, Antiquorum etc. Om je verzending te verzekeren kum je inloggen (nadat je een username and password hebt ontvangen) en kun je de verzekering aanmelden. Maximum voo Intra Europa en Internationaal $50,000.00 per verzending. Kosten zijn relatief laag $0.25 voor elke $100.00 verzekerd bedrag binnen Europa en $0.35 buiten Europa. Er zijn wel een paar simpele regels, alle verzendingne moeten verpakt zijn in dubbele dozen en er mogen geen namen als Rolex Horloge of Watch als beschrijving worden gebruikt Precision instrument mag wel worden aangegeven. Als je meer vragen mocht hebben mail me jsparreboom@parcelpro.com
Groeten
Jeroen
| |
| | |
| | | | | |  Zie allerlei bedrijven voorbij komen maar wat ik me nu afvraag is er al eens een pakketje zoekgeraakt en heeft de de afzender toen de volledige waarde vergoedt gekregen.
XELOR
| |
| | |
| | | | | |  Evert raar verhaal dat van UPS.....  Ik heb namelijk een poos geleden ook al eens kontakt met ze gehad (account manager) en die vertelde mij doodleuk dat ze horloges absoluut niet verzekerd versturen.
Mijn vraag is weet je het dan ook wel zeker?
Hieronder een citaat uit mijn mailwisseling waar je kunt zijn bij vraag dat ze het niet doen....:
Goedemorgen Marco, Bedankt voor je reply. Helaas heb ik je niet kunen bereiken via jou mobiel, vandaar deze e-mail naar je. Mocht het alleen maar gaan om dit soort producten, dan is het voor mij niet mogelijk om hier een account voor op te zetten. In de bijlage onze vervoervoorwaarden waar je bij optie 3.1 extra info hierover kunt terugvinden. Achter jou vragen heb ik de antwoorden of links erbij gezet waar je je antwoorden zult vinden. Mocht je verder nog enige support nodig hebben, dan kun je me uiteraard bereiken. Mvg, LIno
-----Original Message----- From: Kroon Watches Subject: RE: Contactgegevens UPS : Kroonwatches
Hallo Lino,
Jammer want ik had wat vragen voor je. Ik zal eerst even de onderstaande vragen voor je beantwoorden. Mijn vraag is eigenlijk simpel………wil graag weten of:
ik exclusieve horloges verzekerd kan versturen binnen EUROPA Doen we niet. Zie bijlage punt 3.1
zo ja wat zijn de kosten hiervan http://www.ups.com/content/nl/nl/shipping/cost/zones/index.html?WT.svl=SubNav
welke zekerheden kunnen jullie als UPS mij bieden http://www.ups.com/content/nl/nl/siteguide/index.html?WT.svl=SecNav
hoe moet ik ze aanmelden Na registratie via Internetshipping https://www.ups.com/one-to-one/register?sysid=myups&lang=nl&langc=NL&loc=nl_NL
moet de verpakking ergens aan voldoen http://www.ups.com/content/nl/nl/resources/prepare/index.html
hoeveel dagen gaat erover heen. http://wwwapps.ups.com/maps_europe/results?loc=nl_NL
| |
| | |
| | | | | |  Hoi,
heb vaker met UPS verzekerd horloges verzonden. Altijd correct en goed verlopen.
gr Seanrolex
| |
_____ gr uit Amsterdam seanrolex 116520 en nautilus 3712 | |
| | |
| | | | | |  UPS verzekert horloges @ 1% van de opgegeven waarde, MITS er minder dan 50% edelmetaal is verwerkt, dus staal, en staal/goud is geen probleem om te verzekeren, alhoewel ik nog nooit heb hoeven claimen, dus mocht er iets misgaan dan heb ik geen idee wat voor gevecht het word....
| |
| | |
|
RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA
© Copyright 2006-2024 RolexForum  hosted by Cyberserver