|
| | | | | |  Om de mensen "achter de banners" in de schijnwerpers te plaatsen en onze bezoekers een kijkje bij hen in de keuken te geven, interviewen we onze adverteerders! Een tweewekelijks terugkerend item, met uiteraard telkens een andere adverteerder in de hoofdrol!
Deze keer stellen wij u graag voor aan Dimidium BV

Vertel eens iets over jezelf? "Mijn naam is Marc, 43 jaar, ongetrouwd en ik heb twee zonen van 12 en 2,5."
Hoe is je interesse voor horloges ontstaan en weet je nog wat je eerste horloge was? "In mijn jeugd ben ik met mijn ouders vaak in het buitenland geweest en daar lagen de etalages vol met horloges! Toen is mijn liefde voor horloges al ontstaan. Mijn eerste horloge was een Cartier Santos, mijn eerste Rolex een Datejust."

Wie heeft je besmet met het Rolex virus? Wie heeft je interesse voor horloges aangewakkerd? "Eigenlijk niemand, ik heb mezelf besmet. Ik hou van bijzondere dingen: Bijzondere horloges, bijzondere auto's, bijzondere pennen."

Hoe lang zit je al in de horloges? En wat heb je hiervóór gedaan? "Horloges zijn al 27 jaar een hobby van me, maar sinds het ontstaan van Dimidium in 2014 zijn horloges echt mijn core-business. Hiervoor heb ik in de automatisering gezeten."
Waar heb je je kennis over horloges vergaard? "Ik heb inmiddels 27 jaar ervaring, zelf veel horloges gekocht en verkocht. Daarbij lees ik veel boeken, spreek veel verzamelaars, bezoek beurzen etc..."

Wat maakt het merk Rolex voor jou fascinerend? Wat is er zo bijzonder aan Rolex? "Geweldig zoals Rolex veel mensen "raakt", in de hele wereld! Waanzinnig knap zoals ze massahysterie creëren. Zit marketingtechnisch heel knap in elkaar. En kijk nou eens naar een Sub, tijdloos toch?!"

Hoe ziet je week er uit? Wat is ongeveer je dagindeling? "Ik ben 5 dagen op afspraak open, en voor de rest fulltime bezig met horloges. Alles is mogelijk!"

Hoe zou je jezelf in een paar woorden omschrijven? "Amicaal, eerlijk, discreet, meedenkend, servicegericht, vooral aftersales, en ik sta achter mijn product."
Als je een horloge zou zijn, welke is dat dan en waarom? "Een Daytona staal! Vanaf dag 1 een tijdloos horloge, deze raakt me nog steeds."
Als je een horloge zou mogen verkopen aan je grote idool, wie zou dat dan zijn en welk horloge zou je hem/haar willen verkopen? "Aan Richard Branson. Hij is in alles een bijzonder mens en ondernemer. Als ik deze man ooit een horloge zou mogen verkopen, dan zou ik kiezen voor een model/merk dat eenvoud uitstraalt."
Wat zijn je hobby's? "Horloges, auto's, exclusieve pennen, bijzondere telefoons (oa Vertu), Formule1 en Golf."

Draag je zelf ook een Rolex, en zo ja, welke? "Ik wissel regelmatig af, GMT, Daytona, Sub, maar vooral vintage."

Is je familie ook liefhebber van horloges of begrijpen ze er niets van? "Mijn familie is er niet mee bezig. Ik heb wel goede vrienden en kennissen die mooie horloges dragen."
Als je zelf een horloge zou mogen ontwerpen, hoe zou deze er dan uit komen te zien? Dag? Datum? Chrono? "Een skeleton horloge. Opengewerkt zodat de binnenkant zichtbaar is, in staal of witgoud. Maar toch ook wel een horloge wat jongeren aanspreekt, zo in de leeftijdsklasse 8-12 jaar. Daar is vrij weinig voor te krijgen, terwijl het wel een grote markt is! Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!"
Wat is je alltime Rolex Favorite? "Een Rolex Daytona."

Meestal wordt er gevraagd naar het mooiste horloge, maar welke zou je zelf niet kopen? "Een Frank Muller, daar heb ik niets mee... Van Rolex een aantal modellen uit de Cellini serie, die vind ik niet van deze tijd."
Kun je ons iets meer vertellen over je “leukste/meest bijzondere” verkoop? "Een belgische klant van me waarvan de goudstalen Datejust gestolen was heeft 15 jaar gezocht naar een vergelijkbaar horloge maar die nooit kunnen vinden. Totdat haar dochter bij mij exact zo'n horloge vond! Verpakt in een groot chocolade paasei heeft ze deze haar moeder cadeau gedaan. Haar moeder heeft een kwartier staan huilen toen ze hem kreeg!!!!"
Wat is het duurste horloge dat je ooit verkocht hebt? Wat voor horloge was dat? "Uit discretie naar mijn klanten hou ik dat graag voor mezelf."
Wat zijn de Rolex "hardlopers" op dit moment? "Subs, GMT's, Daytona's doen het altijd goed. Internationaal is er veel vraag naar zwart DLC gecoate modellen."
Wat maakt Dimidium bijzonder? Hoe onderscheidt Dimidium zich van de rest van de markt? "Dimidium is transparant, heeft een goede aftersales, onderhoudt een lange termijn relatie met de klant. Dimidium heeft veel verzamelaars als klant, een goed netwerk, veel kennis in huis en mijn klanten kunnen altijd bij mij terecht voor een servicebeurt of een reparatie."
Hoe ga je te werk? Kun je daar iets over vertellen? "Zoals gezegd heb ik veel verzamelaars in mijn klantenkring. Die kunnen terecht in hun eigen omgeving, op neutraal terrein of ergens waar ze zichzelf prettig en veilig voelen. Daar ben ik heel flexibel in!"

Wat vind je het leukst aan het verkopen van een horloge? "Het reageren van mensen op een aankoop. De verhalen, het waaróm! En ook de vraag: Waarom hebben ze juist mij uitgekozen om een horloge bij aan te schaffen?!"
Hoe divers zijn je klanten? "Heel divers, veel (vintage) verzamelaars.

Je ruilt ook in, ruil je alle merken in? "Ja, high-end merken kunnen altijd ingeruild worden. Liefst wel fullset met alles erbij. Bij vintage is dat wat lastiger natuurlijk."
Jouw bedrijf in één zin…….? "Vernieuwend, vooruitstrevend en altijd in voor iets nieuws! Passie pur sang."
Zijn we je iets vergeten te vragen? Wil je nog iets kwijt? "Dimidium, voor het verwezenlijken van dromen!"
Tot slot een paar keuze-vragen, je krijgt 1 seconde bedenktijd!
Sub Date of Sub No Date? Sub Date Zweden of Spanje? Spanje Honkbal of Basketbal? Honkbal Witgoud of Geelgoud? Witgoud Radio of TV? TV Stalen band of Leren band? Stalen band Vlees of Vis? Vlees Rome of Parijs? Parijs Zwarte Daytona of Witte Daytona? Zwarte Daytona Olifant of Giraffe? Giraffe De Beatles of de Rolling Stones? De Beatles Skydweller of Daydate? Daydate
Marc bedankt   
| |
_____ "Als je alles hebt, is niets meer iets waard" | |
| | |
| | | | | |  "Waanzinnig knap zoals ze [Rolex] massahysterie creëren. Zit marketingtechnisch heel knap in elkaar." ...spijker op z'n kop Marc. Mooi interview, weer erg leuk om te lezen!
Goed gedaan weer Mariëlle... 
| |
_____ Ex-Rolexverslaafde - Xs4all is ermee gestopt, waarmee mijn foto's ook allemaal foetsie zijn. Tja. | |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op donderdag 20 april 2017 19:30 schreef Remco het volgende: "Waanzinnig knap zoals ze [Rolex] massahysterie creëren. Zit marketingtechnisch heel knap in elkaar." ...spijker op z'n kop Marc. Mooi interview, weer erg leuk om te lezen!
Goed gedaan weer Mariëlle...  |
| |
 
| |
| | |
|
| | | | | |  Leuk interview! wederom goed gedaan! 
| |
_____ Life is short, don't lose time! | |
| | |
| | | | | |  Voor mij nog onbekend, dus nog leuker om te lezen
| |
| | |
| | | | | |
_____ Rookworst zonder R is ook worst... | |
| | |
|
| | | | | |  Marc VEEL SUCCES...................mooi verhaal, en byzonder goed vertaald door onze Marielle..... Groet Fred
  
| |
| | |
|
| | | | | |  idd erg leuk.Keek net even op zijn site maar vinden jullie het wel zo verstandig om adres en zelfs foto van locatie te vermelden? Er lopen zo veel gekken rond
[bericht gewijzigd door bumper op zaterdag 22 april 2017 10:57] | |
_____ "opinions are like assholes,everybody has one""
| |
| | |
| | | | | |  Bedankt voor al jullie spontane reacties. Ik vond het ook ontzettend leuk om Peter en Mariëlle te mogen ontvangen en mee te werken aan dit interview.
| |
| | |
|
|
|
|
RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA
© Copyright 2006-2022 RolexForum  hosted by Cyberserver