|
| | | | | |  Heeft iemand ervaring met RJS Watches?? Adverteerd op Marktplaats en volgens mij ook op Chrono 24. Ze hebben ook een internetsite en volgens staat het bedrijf ook geregistreerd als forumlid.
| |
| | |
| | | | | |  Ik ben niet echt onder de indruk van deze dealer. Niet op de laatste plaats zal dit onder andere ook komen door het gebruik van Comic Sans MS op een 'professionele' website. 
Maar met name door de "ervaring' welke ik met ze had. Ze adverteren dat ze zoekopdrachten aannemen en hier 'met volle overtuiging werken'. Maar niks bleek minder waar.. Ik heb een serieuze zoekopdracht bij ze geplaatst, daarop NOOIT meer iets vernomen. Het is natuurlijk geen probleem als je het horloge (een 16613, dus dat moest niet heel moeilijk zijn) niet kan vinden. Maar laat dan wat van je horen... Gewoon niks meer van je laten horen, houdt in dat je óf geen geld wil verdienen óf je werkt dus toch niet met de beloofde volle overtuiging..
| |
_____ "Fast - cheap - good: you can have any two." | |
| | |
| | | | | |  Dat is inderdaad niet echt netjes! Je kan op zijn minst een antwoord terug sturen. Overigens vind ik ook dat het lettertype lastig te lezen is en de advertenties niet echt duidelijk zichtbaar zijn.
| |
| | |
| | | | | |  Erg professioneel komt die site inderdaad niet over...
Wanneer het door u gewenste merkhorloge niet te vinden is op onze site aarzel dan niet om ons te bellen.
En dan gewoon nergens op de website een telefoonnummer vermelden. 
| |
_____ Maastricht, dat gun je jezelf. | |
| | |
| | | | | |  Dan ga je toch aarzelen om te bellen....
| |
| | |
| | | | | |  Een zoek-opdracht plaatsen bij een dergelijke hobbyist lijkt me ook redelijk onzinnig als ik eerlijk mag zijn. Als ie net wat leuks heeft liggen voor een voor jou goede prijs, lekker kopen bij RJS! Maar een zoekopdracht ?! Er zijn in Nederland echt ZAT grijze handelaren met een goede tot zeer goede reputatie en bovendien flink netwerk, zou ik m daar uitzetten ipv bij een dergelijke kruimelaar. En dan zo'n jubelende tekst "geleid door team van vakmensen" Die tent heeft 6 klokken te koop, waarvan 2 Rolex !? Hou toch op alsjeblieft.
| |
| | |
| | | | | |  Maar aan de andere kant, als je voor je zelf hebt besloten dat je een nieuwe horloge wil aanschaffen kan het natuurlijk nooit kwaad om jezelf goed te oriënteren bij meerdere handelaren.
| |
| | |
| | | | | |  Beste Remoz en andere forumleden,
Voorstellen zal ik in een later stadium doen echter wil ik wel even reageren. Ik heb Remoz wel degelijk antwoord teruggegeven, echter kon ik op dat moment niet aan zijn verzoek voldoen.
Wat betreft de website, die zal zeker nog worden aangepast. Het is natuurlijk erg makkelijk om gelijk verschillende dingen af te zeiken, zonder dat je ervaring met mijn werkwijze en mijn persoon hebt. Het typeert wel een beetje het karakter van desbetreffend persoon. Het is inderdaad een uit de hand gelopen hobby waar ik nu mijn werk van heb gemaakt. Dat het voor bepaalde mensen niet zo overkomt, oordelen na ervaring lijkt me slimmer. Ik kan inderdaad elk nieuw horloge leveren, evenals reparaties, enz enz. Enkele forumleden hebben een aantal horloges gekocht en zijn wel tevreden. En Maarten, kom gerust eens langs, de koffie staat altijd klaar, en geef daarna je oordeel.
Met vriendelijke groet,
RJS Watches
Rob
| |
| | |
| | | | | |  Beste Rob (RJS Watches),
Fijn dat je toch even de tijd neemt om te reageren! Een website fungeert tegenwoordig als een (online) showroom waarbij de eerste indruk van zeer groot belang is. De horloges die worden aangeboden behoren uiteraard tot het topsegment in de horlogebranche. Het hele traject voor een aankoop is natuurlijk ook een beleving waarbij voor sommige consumenten het verwachtingspatroon zeer hoog ligt. Ik denk ook niet zozeer dat het de bedoeling is geweest om uw website of uw bedrijf "af te zeiken".
Er zijn denk ik diverse forumleden en consumenten die een x aantal jaren moeten sparen voor bijvoorbeeld een Rolex. Het is dan ook moeilijk om te zeggen dat consumenten moeten oordelen na ervaring, hoewel ik dit uit uw perspectief enigzins kan begrijpen. Het komt voor dat consumenten maar een eenmalige kans krijgen om hun droomhorloge aan te schaffen, dit moet dan ook uiteraard in een keer goed gaan. Deze topic is dan ook meer bedoeld om meer informatie te krijgen over de handelswijze van RJS Watches.
Tevens geeft u aan dat een uit de hand gelopen hobby nu uw werk is. Dit is dan ook uiteraard leuk om te horen. Op deze manier komt er steeds meer informatie naar buiten betreft RJS Watches, het doel van deze topic.
Met vriendelijke groet,
Joy86
| |
| | |
| | | | | |  Mooie genuanceerde reactie Joy! Rob, dit forum nodigt jou van harte uit om je te presenteren opdat wij jou beter leren kennen. Onze inschatting en verwachting van jou en RJS wordt dan eveneens beter.
| |
_____ 116300 '12 | 114060 '12 | 116200 '12 | |
| | |
| | | | | |  Rob, excuus dan, niks persoonlijks richting jou, maar mijn licht gepikeerde reactie komt ook omdat ik af en toe een beetje moe word van de "uit de hand gelopen hobbyisten" die maar als paddestoelen uit de grond blijven schieten en met een simpel webshopje in Lexen gaan handelen. Blijkbaar kunnen (moeten?) de West-Europese AD's zo veel Lexen wegzetten via de achterdeur met fikse kortingen dat de handelaren in rijen van 50 daar met vorkheftrucks elkaar staan te verdringen om de ladingen klokken op te halen. En het is niet heel moeilijk om te bedenken dat die korting zonder dat peloton grijze handelaren gewoon in de zak van de eindgebruiker was verdwenen ipv in die van de handelaren...
Waar is de tijd dat het rete lastig was om ook maar een stalen subbie te kopen.... 
| |
| | |
| | | | | |  Kijk Eind goed al goed 
| |
| | |
| | | | | |  Dit geld voor elke branche Maarten, beetje vreemde reactie...
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op woensdag 22 augustus 2012 19:32 schreef DVS het volgende: Dit geld voor elke branche Maarten, beetje vreemde reactie... |
| |
Ook voor luxe artikelen?
Voor zover ik weet worden er niet bijster veel BMW's, Luis V. Tassen, Santoni shoes of Apple Imacs nieuw in de stickers grijs verkocht in een wegrestaurant met een kopje koffie. (illegale handel natuurlijk buiten beschouwing gelaten.....) Nee, die kopers regelen zelf wel een leuk kortinkje in de winkel, geen extra tussenhandelaar voor nodig hoor..
Bovendien doet het in mijn ogen afbreuk aan het merk. De lijst met voorwaarden om Rolex AD te worden beslaat meer tekst dan een telefoonboek, maar ondertussen kunnen ze niet voorkomen dat de helft via de achterdeur weg gaat. Een redelijk nette zaak als Kamerbeek in Nijmegen wil al 25 jaar Rolex, maar krijgt enkel NEIN. Maar een bedrijf met de naam dikkeklokken.com kan ze wel ff slijten via marktplaats, dan gaat er ergens toch iets grondig mis in mijn ogen....
| |
| | |
| | | | | |  Geen enkele forum sponsor of handelaar kan bij Rolex kopen. Ze krijgen allemaal NEIN... Kamerbeek verkoopt echter wel horloges van Rolex net zoals wij als forumsponsor/handelaar dat doen.. En niet alle forumsponsoren/handelaren verkopen vanuit een café, ze hebben ook hun kantoor of bedrijfspand waaruit gehandeld wordt.
[bericht gewijzigd door RH Watches op woensdag 22 augustus 2012 22:04] | |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op woensdag 22 augustus 2012 21:42 schreef RH Watches het volgende: Geen enkele forum sponsor of handelaar kan bij Rolex kopen. Ze krijgen allemaal NEIN... Kamerbeek verkoopt echter wel horloges van Rolex net zoals wij als forumsponsor/handelaar dat doen.. En niet alle forumsponsoren/handelaren verkopen vanuit een café, ze hebben ook hun kantoor of bedrijfspand waaruit gehandeld wordt. |
| |
Daar zullen ze in Zwitserland blij mee zijn dat hun klokjes bij de tegelboer liggen.
XELOR
| |
| | |
| | | | | |  Maar eigenlijk is dit toch ook een fout van Rolex zelf? Ik bedoel maar eens, je wilt een explorer II uit 1991 omdat uit dit jaar je dochter is geboren, dan is dit toch vreemd dat je dit niet tweedehands bij een AD kan kopen! BMW doet dit bevoorbeeld veel slimmer, als je bij Google bijv. BMW in toets komen er diverse "BMW dealers" tevoorschijn zoals Van Poelgeest. Van Poelgeest staat zelfs bovenaan als je BMW Amsterdam als zoekterm gebruikt en voor zover ik weet is Van Poelgeest of franchiser of was gewoon een autodealer. Wat ik probeer te zeggen is dat je soms op de een of andere manier verplicht bent om bij een " grijze handelaar" te kopen omdat de AD's veel modellen niet meer kunnen aanbieden.
Tevens vind ik de term "grijze handelaar" niet echt respectvol klinken, dit zijn veelal ook mensen die hard moeten werken om op een eerlijke manier hun geld te verdienen met iets wat ze leuk vinden. Ik vind eigenlijk dan ook dat wanneer Rolex zijn markt wil blijven beheren deze dealers ook een soort van keurmerk moeten geven.
Wat betreft internetshops kan Rolex nog wel het een en ander leren van de "grijze handelaren" die veelal vooruitstrevend omgaan met hun internetsite! Een onlineshop is toch de toekomst waar we langzamerhand naar toe groeien, dit geld ook voor Louis Vuitton die hun collectie online aanbied.
Het verhaal samengevat: ik vind het jammer dat rolex geen keurmerk of iets kunnen uitrijken aan serieuse en rolexrespecterende handelaren. Dit alles niet alleen voor de handelaren maar ook voor de consumenten die bijvoorbeeld niet over genoeg geld beschikken om een nieuwe te kopen in de winkel maar wel graag een goede tweedehandse willen aanschaffen.
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Het verhaal samengevat: ik vind het jammer dat rolex geen keurmerk of iets kunnen uitrijken aan serieuse en rolexrespecterende handelaren. Dit alles niet alleen voor de handelaren maar ook voor de consumenten die bijvoorbeeld niet over genoeg geld beschikken om een nieuwe te kopen in de winkel maar wel graag een goede tweedehandse willen aanschaffen. |
| |
Dit is ook precies de reden waarom het "grijze" circuit ontstaan is. Mensen willen ook hun horloge in kunnen ruilen om een andere aan te schaffen.
| |
| | |
| | | | | |  Koop zelf nog steeds bij de dealer, vind het toch fijner. Zo hebben ze al vaker een horloge buiten de garantie gratis gerepareerd. Of even een paar push-pinnen meegekregen, etc, etc. Daarbij kun je als trouwe klant ook een goede korting krijgen, zelfs op de begeerlijke modellen.
Enkel twee keer iets bij een 'grijze' handelaar gekocht. Dit omdat het model niet meer verkrijgbaar was. Dan vind ik een dergelijk handelaar wel prettig want biedt dan toch een stukje 'zekerheid'.
Over Kamerbeek zijn de meningen aardig verdeeld.
[bericht gewijzigd door Bidle op woensdag 22 augustus 2012 22:49] | |
| | |
| | | | | |  Precies dat lijkt mij ook een gezonde situatie! En daarom is het fijn dat jullie het mogelijk maken voor consumenten om toch hun droomhorloge te kunnen aanschaffen.
Rolex weet gerust ook wel dat dit gebeurd wat logisch is. Het zou dan ook voor de consument bijvoorbeeld handiger zijn als een "grijze handelaar" iets van een keurmerk kreeg...... Op deze manier zou de aanschaf van een tweedehands rolex een stuk ontspannender zijn! Ook onder de "grijze handelaren" is er een verschil van kwaliteit en kwantiteit in hun werkwijze en omgang met garantie etc....
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op woensdag 22 augustus 2012 22:31 schreef Joy86 het volgende: Precies dat lijkt mij ook een gezonde situatie! En daarom is het fijn dat jullie het mogelijk maken voor consumenten om toch hun droomhorloge te kunnen aanschaffen.
Rolex weet gerust ook wel dat dit gebeurd wat logisch is. Het zou dan ook voor de consument bijvoorbeeld handiger zijn als een "grijze handelaar" iets van een keurmerk kreeg...... Op deze manier zou de aanschaf van een tweedehands rolex een stuk ontspannender zijn! Ook onder de "grijze handelaren" is er een verschil van kwaliteit en kwantiteit in hun werkwijze en omgang met garantie etc.... |
| |

XELOR
| |
| | |
| | | | | |  Er schiet me immers nog een voorbeeld door het hoofd: Stel ik koop zoals ik net al aangaf een explorer II uit 1991 bij een "grijze handelaar" met een halfjaar garantie. Naar een paar maanden blijkt het uurwerk niet goed te lopen en je krijgt een meningsverschil met de "grijze handelaar" deze zegt hoe dan ook het uurwerk niet te repareren. Op dit moment heb je als consument zijnde niet echt een achterban die je dan steunt. Maar jij als consument zit wel met de gebakken peren en een horloge die niet goed functioneert...... Als je hiervoor vijf jaar heb gespaard is dit natuurlijk flink zuur ondanks dat dit bedrijf het niet lang volhoud om te blijven bestaan na slechte recensies maar jij hebt daar op dat moment niks aan!
Met een soort van keurmerk zou er toch enigszins controle zijn vanuit rolex en staat de consument nooit voor een mond vol tanden. Want laten we eerlijk wezen de aanschaf van een rolex moet toch een feest zijn in de plaats van onzekerheid.
| |
| | |
| | | | | |  Ik kan dat zzzz icoontje niet meer vinden.
XELOR
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op woensdag 22 augustus 2012 22:54 schreef xelor63 het volgende: Ik kan dat zzzz icoontje niet meer vinden.
XELOR |
| |


| |
| | |
| | | | | |  Oke mijn excuus ik houd erover op! Iedereen moet zijn producten op zijn eigen manier kopen waar hij zich het prettigst voelt. De topic ging over dealerervaringen.......
| |
| | |
| | | | | |  Goedenavond allen,
Sta mij toe eerst even het woord te richten aan RJS Watches. Ik heb inderdaad reactie ontvangen, met de vraag hoe oud het horloge mocht zijn. Hierop heb ik een antwoord gestuurd dat de leeftijd niet (tot op zekere hoogte) uit maakte. Een reactie met het bericht dat je niet aan een verzoek voor een horloge als dit kan voldoen, is door mij niet ontvangen of door jullie niet gestuurd. Ik zeik zeer zeker niks af, er wordt door iemand van het forum gevraag wat de ervaringen en meningen zijn over RJS Watches. Dan kan een ieder die hier een ervaring mee heeft gehad, een reactie geven. Ervaring wil niet per definitie zeggen dat er pas sprake is van een ervaring als een aankoop/verkooptraject is afgerond. Mbt; de opmerking op het Comic Sans gebruik. Is geen afzeiken, maar het is officieus wereldwijd bekend dat Comic Sans nou niet echt geloofwaardig overkomt voor professioneel gebruik. Het is niet voor niks dat er onlangs nog een Comic Sans dag op poten is gezet in Nederland, en dat er (ludieke) "actie groepen" zijn die zich hard maken om Comic Sans te verbannen.. Uiteraard is het jullie keuze, maar tegen een beetje 'kritiek; moet je als ondernemer wel kunnen!
Ik snap de verdeelde reacties wel over het blij zijn of niet over de 'grijze handelaren'. Ik zelf ben erg blij met de zeer betrouwbare verkopers die er zijn om tweede hands rolexen te kopen. Zo kon ik inderdaad mijn eerste Rolex kopen, uit mijn geboorte jaar. Maar we hebben het hier wel over Luxe producten, die in mijn mening niet te vergelijken zijn met BMW auto's. Als men een Rolex koopt, denk ik niet dat dit iets is wat je zou doen via een webwinkel van Rolex.com. Even snel een bestelling plaatsen, betalen met iDeal en wachten op UPS.. Nee dat zou ik niet zien gebeuren. Rolex maakt een keuze om nieuwe horloges te verkopen via hun officiële verkoop kanalen, met ene bepaalde filosofie. Waarbij ik persoonlijk denk dat ze verwachten/hopen dat een Rolex voor eeuwig is, en je deze dus helemaal niet wil inruilen. Vanzelfsprekend zal je hier al vaste klant een goede korting kunnen krijgen. Maar als beginnend Rolex verzamelaar mag je blij zijn als je een kop koffie aangeboden krijgen... En dat is wel jammer, en dan is het leuk dat je voor een wat mindere prijs bij de juiste rolex handelaren een klokkie kan aanschaffen! Zodoende denk ik ook niet dat Rolex ooit een keurmerk zou gaan uitgeven voor handelaren??
Maar goed; Ik zie dat we allemaal aardig afdwalen van het originele topic onderwerp! @Joy86, Ik zie je op alle reacties begrijpend ja nee en amen antwoorden, of deze nou positief of negatief is RJS Watches of over iets heel anders gaan.. Maar wat wil je nou eigenlijk weten over RJS Watches, met welk doel vraag je ander forumleden naar hun mening? Ben je voornemens daar iets te gaan kopen, of vroeg je het je gewoon af?
Groeten!
| |
_____ "Fast - cheap - good: you can have any two." | |
| | |
| | | | | |  Gewoon daar kopen waar je jezelf goed bij voelt. Ga eens bij een dealer of grijze handelaar langs en kijk wat het verschil is. Na een bezoekje en een persoonlijk contact kom je al gauw wat te weten. Er zijn inmiddels zat goede betrouwbare handelaren die een goede service verlenen, veel in het assortiment hebben en ook gewoon een faktuur met garantie geven. En dat 'probleem' met dat comic sans gaat natuurlijk helemaal nergens over.....
| |
_____ Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt | |
| | |
| | | | | |  @ remoz, Ik reageer absoluut niet met: ja, nee of amen! Lees mijn reacties maar is goed! Ik reageer op een reactie vanuit mijn mening maar met de respect voor de mening van een ander! Hier is immers een forum voor. Stukje: oriënteren, BMW, Louis Vuitton lijken mij toch echt tegenstrijdig met wat diegene hiervoor erover zij!
Maar om antwoord te geven op jou vraag wil ik gewoon een bedrijf nader onderzoeken en ben ik benieuwd naar de ervaringen hiermee. Ik kom namelijk vaak genoeg advertenties tegen op Marktplaats van deze handelaar.
| |
| | |
| | | | | | 
Quote: | Op woensdag 22 augustus 2012 23:13 schreef Chips het volgende:. En dat 'probleem' met dat comic sans gaat natuurlijk helemaal nergens over..... |
| |
Klinkt als "common sense"...
| |
_____ 2008__116520 2005___16623 1995___15210 | |
| | |
| | | | | |  Ik heb niets tegen GD's (grijze dealers), hartstikke fijn dat die er zijn, met name om de reden die al genoemd is, lekker je oude klokkie inruilen zonder mafketels aan je deur. En natuurlijk mogen de heren daar aan verdienen ! Alleen het aantal GD's in ons kikkerlandje stoort me, daar worden de eindgebruikers namelijk niet beter van. De AD's in Nederland zijn net niet op twee handen te tellen, voor de GD's heb je zowat 6 handen nodig. Kortom elke AD heeft een aantal GD's onder zn speeddial staan. "kom je ff een smurf bij me halen, en een witgouden Daytona, mats ik je ook ff met een stalen GMT, LV, LN en Daytona" Die klokken waren anders gewoon direct naar de eindgebruiker gegaan met (flinke) korting want de omzet en targets moeten gehaald worden bij de AD's En als ik dan WEER een uit de hand gelopen hobby verhaal lees denk ik....zucht....nog een Grijze handelaar, die hadden we nog niet genoeg.... Marktwerking dan? Zouden ze in Brussel nog eens op moeten studeren, prijzen in grijze Rolex handel blijven opvallend stabiel. Komt omdat de handelaren ook veel onderling doen en niemand wil gezeik door flink onder de prijs te gaan zitten. Zou grappig zijn als die Duitsers ff flink gaan lopen rellen hier en de stalen subs gewoon 300eutjes goedkoper aanbieden, maar dat zie ik ook nog niet gebeuren.
Op het USA forum lees je altijd dat je de beste deals vaak kan scoren bij de AD's in exotische oorden, daar in de landen waar 0 grijze handelaren zijn. Gek he !?
| |
| | |
|
|
RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA
© Copyright 2006-2024 RolexForum  hosted by Cyberserver