|
| | | | | | Wat is dat toch met die "service"afdelingen van de Nederlandse Rolex-dealers? Ze roepen maar wat en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze onnodig hoge bedragen rekenen.
Kennis van mij was hier zojuist en heeft een heel klein lijntje op het glas van zijn DJ2 uit 2013. Zo klein, dat je echt je best moet doen het te zien. Maar hij overweegt toch om het te laten vervangen.
Bellen met Heetman: Ja, u kunt hem vandaag brengen dan is hij vrijdag waarschijnlijk klaar. Kosten 280euro voor het glas en 80euro voor waterdicht maken…samen 360euro. Sorry??
Toch ook even bellen met Gassan: Kosten 180euro voor het glas vervangen. Maar het horloge is van 2013 en dan geven wij hem gelijk een kleine service van 120euro, dat moet. En daar kan natuurlijk altijd nog wat uitkomen, wat extra kosten oplevert. Houdt u er wel rekening mee dat u hem 4 tot 6 weken kwijt bent?
Het gaat hier dus over -met alle respect!!- een stukje glas van inkoop…zeg t maar…15euro?? Als de horlogemaker er langer over doet dan 1 uur, moet je hem direct ontslaan …dus uurtje arbeid erbij.
Het kan aan mij liggen, maar gaat echt nergens over. En als klant heb je weinig andere opties...
| |
| | |
Jonas 116660-D / 116713LN | | | | | | | Glas staat op de factuur van van @lefty voor €114,80 bij RSC Köln.. (september gepost.)
| |
| | |
| | | | | | Dus 140euro inclusief. Is dan wel voor een 36mm Datejust…maar toch.
| |
| | |
| | | | | | waarom moet een horloge een service beurt bij het vervangen van het glas ?
wat een onzin
| |
| | |
|
| | | | | |
Quote: | Op dinsdag 17 januari 2017 13:02 schreef D-FCU het volgende: Wat is dat toch met die "service"afdelingen van de Nederlandse Rolex-dealers? Z Kosten 180euro voor het glas vervangen. Maar het horloge is van 2013 en dan geven wij hem gelijk een kleine service van 120euro
Het kan aan mij liggen, maar gaat echt nergens over. En als klant heb je weinig andere opties... |
| |
Als de klant nou een kleine (service-)beurt voor € 120 krijgt kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar dit is rare geldklopperij. Mss doet W&V het anders.
| |
| | |
| | | | | | Ik dacht normaal 180,- voor het glas en 50 of 80 euro voor het werk.
Service lijkt me onzin, op wellicht een pakking na oid
gr JK
| |
| | |
| | | | | | Echt…telefoon stond op de speaker dus ik heb meegeluisterd. Het werd 100% verteld, zoals ik het hier gemeld heb.
Daarom, ik vond het echt schokkend.
Heb het horloge doorgemeten voor hem en loopt als een nieuwe nog. Echt kolder en je wordt als klant door dit soort acties gewoon genaaid. Die Heetman ook….360euro voor een glaasje. Die weten tegenwoordig ook wel de prijzen te roepen hoor, dat hoor ik van meer kanten.
| |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op dinsdag 17 januari 2017 14:37 schreef Bobbe het volgende: [...]
Als de klant nou een kleine (service-)beurt voor € 120 krijgt kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar dit is rare geldklopperij. Mss doet W&V het anders. |
| |
Ik verwacht niet dat die een origineel glas voor in de DJ2 heeft.
| |
| | |
| | | | | | Weet wel dat ze prima Rolex kunnen servicen. En wie weet ook aan diverse onderdelen kunnen komen. 1 telefoontje en je weet het.....
| |
| | |
| | | | | | ik zal es een mail sturen naar Rolex in Valencia, es kijken of ze hier ook die prijzen hanteren.... Als ze het hier voor de helft kunnen heb je er een weekendje valencia gratis bij tov Heetman
| |
_____ Audemars ROO panda 116200 - 126621 - 126613LB - 116334 | |
| | |
| | | | | | Rolex Brussel is beduidend goedkoper dan de AD's is mijn ervaring. Glaasje voor mijn Sub date was E125 excl seals. Mijn nieuwe bezel was ook stukken goedkoper in Brussel. Dus...tripje Brussel en na een weekje gereed.
| |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op dinsdag 17 januari 2017 19:37 schreef Spoon1 het volgende:
Mijn nieuwe bezel was ook stukken goedkoper in Brussel.
|
| |
Goed te horen. Wat doet een ceramisch bezeltje in Bussel?
| |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op dinsdag 17 januari 2017 20:14 schreef Bobbe het volgende: [...]
Goed te horen. Wat doet een ceramisch bezeltje in Bussel? |
| |
Was een groene LV inlay....niet keramisch.
| |
| | |
| | | | | | Thnx. Ik ruik een nieuw topic, iets met de LV...
| |
| | |
| | | | | | vind het ook veel geld..maar voor een Rolex betaal je ntrlk ook veel meer dan de inkoop materiaal en arbeid plus marge, reparaties en losse onderdelen gaan gewoon mee. Sterker nog, het hele verhaal zou kunnen gaan over een leek die toevallig een Rolex wil kopen en schrikt van de vraagprijs en evt. levertijden
| |
| | |
| | | | | | De Rolexmaffia. Het wordt steeds gekker en wij laten ons als consument meer en meer naaien en gekmaken om maar een kroontje aan de buurman te tonen...
| |
_____ Rolex is not just a watch..it's a way of life... | |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op dinsdag 17 januari 2017 19:08 schreef colacoca het volgende: ik zal es een mail sturen naar Rolex in Valencia, es kijken of ze hier ook die prijzen hanteren.... Als ze het hier voor de helft kunnen heb je er een weekendje valencia gratis bij tov Heetman |
| |
In mei zit ik weer even in Valencia…heerlijk
| |
| | |
| | | | | | Maar waar het om gaat, zo'n Heetman ook. Gewoon 280euro vragen…..en dan nog eens 80euro erbij voor waterdicht maken…haha…360eurootjes. Het erge is, hij woont daar in de buurt en gaat voor het gemak toch maar naar ze toe.
| |
| | |
| | | | | | nou we het er toch over hebben....wat is jouw marge dan ? blijft toch kwestie vraag en aanbod.
| |
| | |
| | | | | | Betr:...."Maar waar het om gaat, zo'n Heetman ook. Gewoon 280euro vragen…..en dan nog eens 80euro erbij voor waterdicht maken…haha…360eurootjes"........
Een dergelijk gedrag is werkelijk schunnig en op termijn uiterst schadelijk voor het imago van Rolex........
Het is m.i. goed om dit aan de kaak te stellen met naam en toenaam, om tenminste iets te doen tegen deze praktijken.......deze prijsstellingen zijn volstrekt willekeurig en doen afbreuk aan de vertrouwensrelatie die Rolex bij aankoop zo graag met zijn klanten op wil bouwen en onderhouden......
| |
| | |
| | | | | | Tja,
Fysieke winkel , met personeel... Er moet ook nog wat verdiend worden. Als er originele materialen gebruikt worden zal het glas wellicht wat meer kosten dan 15? Geen idee.
Maar 300,- Houden ze na kosten + belasting misschien 100,- aan over. En zo heb je een hoop glaasjes nodig om de huur + personeel weer te kunnen betalen.
Dat het voor minder kan, wellicht. Maar dan niet in een winkel als Gassan :-)
of
Je ziet het er wel aan af
| |
| | |
| | | | | | Bij dit soort vervanging of reparaties behoort het waterdicht maken gewoon inbegrepen te zijn in de prijs vind ik. De horlogemaker moet dit zien als iets van een zekerheids test, zodat alles naar behoren werkt, meer niet.
Standaard worden vaak dingen genoemd als het vernieuwen van de pakkingen, het horloge meteen maar even na te lopen als het toch open ligt e.d. Dit is wat Rolex zelf op geeft om eventueel risico achteraf uit te sluiten. Is hetzelfde als wanneer ik mijn Mercedes een beurt laat geven bij de dealer of dit laat doen bij een doorsnee BOVAG garage.
Verder is mijn ervaring, ook bij ondermeer Heetman, dat je beter even langs kan gaan in de zaak als wanneer je een prijsopgaaf wilt hebben en dit niet doet per telefoon. Ligt er ook aan wie je aan de lijn krijgt.
Ben benieuwd te horen hoe dit af loopt en wat de beste man te horen krijgt aldaar. Ik kan me haast niet voorstellen dat die €80.- euro voor het waterdicht maken bovenop het bedrag van het glaasje en vervanging hiervan daadwerkelijk zal worden berekent
| |
_____ "Beter spijt krijgen van de dingen die je doet, dan spijt krijgen van de dingen die je hebt gelaten" | |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op woensdag 18 januari 2017 15:20 schreef dvh het volgende: Dat het voor minder kan, wellicht. Maar dan niet in een winkel als Gassan :-) |
| |
Dat is idd zo....het hoeft niet zo idioot duur te zijn...en toch uiterst vakkundig!
Vorige maand was bij mijn 2007 LV één van de opwindrotor-lagertjes defect. Heb hem laten vervangen en meteen een cpl. servicebeurt (dus inkl. afregelen en druktest) laten uitvoeren.... Vooraf afgesproken niets aan de buitenzijde te doen (licht polijsten etc.) maar alleen wat binnen noodzakelijk is uit te voeren...."goed dat je dat zegt zei hij....komt tegenwoordig vaker voor dat Rolex-eigenaren dat zo willen". Is uitgevoerd door een bij Rolex-Genève (en andere topmerken) opgeleide en gecertificeerde horlogemaker.
Is reeds 10 tallen jaren werkzaam in het vak (o.a gewerkt voor Kempen & Begeer, Heetman etc.), met een fantastische, technisch ultiem uitgeruste, grote, cleane en lichte reparatieruimte (lijkt wel een operatiekamer)....Rolex-reparaties geschat 20% van zijn werk.....het is echt heerlijk om er te vertoeven en met hem over horloges te praten..hij neemt ook nog eens alle tijd voor je.... Het is een uiterst beminnelijke, meedenkende, oude "vakidioot" (met respect).....horloge was klaar binnen de afgesproken 3 wkn.
Prijsindicatie vooraf: "ca. Euro 340,-"; hij wilde mij er nog over terugbellen vóór aanvang werkzaamheden...hoefde van mij niet; je moet iemand ook vertrouwen kunnen geven..... Bij afhalen waren de kosten Euro 320,-;..... uit waardering wilde ik Euro 350,- geven; mocht niet......tijdens het uittellen van de "vijftigjes" zei hij plotseling "ach geef maar Euro 300,-", dat is (citaat) "echt wel genoeg"....contant in het handje.....ik was werkelijk beduusd. Hij zei daarbij nog: weet je dat dit bij XXXXX en YYYYY zeker Euro 700,- kost?.....ja dat weet ik antwoordde ik hem...daarom wilde ik u ook meer betalen...hoeft echt niet zei hij tot slot....tjonge, wat een opmerkelijk karakter! Hij "sterft" (bijna letterlijk) van het werk, kon ik in zijn werkplaats duidelijk constateren; ....ik kan (mede daarom) helaas zijn naam niet doorgeven, sorry, sorry....verder moeten jullie mij geloven, ik zuig het echt niet uit mijn duim... Mijn ervaringsbericht is om te laten weten dat het dus echt anders kan! Er is nog hoop....gewoon blijven zoeken....en de malafide activiteiten van Heetman, Gassan etc. aan de kaak stellen!
NB: hij vertelde mij de indruk te hebben dat Rolex vroeger betere / slijtvastere / hardere materialen gebruikte dan tegenwoordig... Ik moest direct denken aan mijn 1978er GMT welke slechts 1x een servicebeurt kreeg in 1985 en nog steeds perfekt loopt en mijn 2007er LV, waarvan bij voorzichtig gebruik reeds nu één van de opwindrotorasjes defect was; hetgeen mij ook verbaasde... Kan natuurlijk toeval zijn, echter ik neig ernaar om hem te geloven... Het zou idd zwaar klote zijn als dit zo is...!
[bericht gewijzigd door Rudolph op woensdag 18 januari 2017 18:20] | |
| | |
| | | | | | Het was een lange lap tekst maar interessant om te lezen
Ook geen naam via PB mogelijk?
| |
_____ Never Judge a book by it's cover. | |
| | |
| | | | | | Dank je......Dhr. B,
Mijn hele reparatie ervaring had zo veel leuke en leerzame aspecten (o.a. huidige materiaal kwaliteit Rolex) dat ik meende ze te moeten weergeven/delen. E.e.a betekent ook dat grof gesproken de winstmarge van de AD waarschijnlijk Euro 700,- minus Euro 350,->>>>>>>>> 100% op kostprijs is... Ik kan geen andere branche bedenken (behalve prostitutie en drugshandel) waar de marge zo hoog is
Naam geven?....sorry, nee helaas...echt sorry...
mvg, Ruud
[bericht gewijzigd door Rudolph op woensdag 18 januari 2017 19:19] | |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op woensdag 18 januari 2017 14:50 schreef knauf het volgende: nou we het er toch over hebben....wat is jouw marge dan ? blijft toch kwestie vraag en aanbod. |
| |
Goeie vraag in dit topic
| |
| | |
| | | | | | Hij is inderdaad langs geweest bij Heetman…het glas bleek inderdaad goedkoper….270euro maarrrrr nu was het waterdicht maken ineens 100euro (wel met nieuwe pakking) ….dus totaal 370euro.
Top
| |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op woensdag 18 januari 2017 20:34 schreef D-FCU het volgende: [...]
Goeie vraag in dit topic |
| |
ik ben niet echt benieuwd hoor. Ik hoop dat je er een goeie handel aan hebt. Het zijn uiteindelijk allemaal keuzes. Het is meer dat ik prijs-kwaliteit discussies bij een product als Rolex beetje simpel vind. Maar wie ben ik.
| |
| | |
| | | | | | Als je het uit zakelijk oogpunt bekijkt is het volgens mij appels met peren vergelijken.
Deze meneer die voor 350€ een beurt geeft is ex B.T.W. anders zeg je niet doe maar 300€ dus waarschijnlijk gaat een gedeelte zwart, een ZZPer.
Heetman heeft een aantal personeelsleden in dienst die iedere maand hun salaris krijgen of er veel of weinig omzet is. De lokatie van de winkel is op een A locatie namelijk de lijnbaan en niet ergens driehoog achter op Rotterdam Zuid.
De vaste kosten bij Heetman zijn een stuk hoger als de ZZPer. Als de ZZPer ziek is of op vakantie gaat is er geen omzet. Als de personeelsleden bij Heetman ziek zijn moet Heetman dit maximaal twee jaar doorbetalen, vakantiedagen rond de 25 moet heetman per personeelslid betalen.
Ik kan zo nog een tijdje doorgaan. Ieder forumlid die een financieel economische achtergrond heeft snapt dat en weet hoe hoog de vaste kosten zijn. Daar moet een bepaalde omzet tegenover staan anders kan Heetman de zaak wel sluiten.
Mijn ervaring bij Heetman is zeer goed, men neemt er de tijd voor je en het personeel is er heel deskundig en zeer vriendelijk, zoals alle roterdammers zijn.
| |
| | |
|
|
RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA
© Copyright 2006-2024 RolexForum  hosted by Cyberserver