Wijzig je profielWijzig je persoonlijke instellingenRegistreer hier!Actieve onderwerpenVeelgestelde vragenZoekenInloggenTerug naar de forum-index

  

 Index / Rolex Vintage / horror reparatie Rolex/Gassan
 
Rob19

   

Anderhalf jaar geleden heb ik na heel lang zoeken in de U.S.A een Rolex Oyster Perpetual 1003 uit mijn geboortejaar 1962 kunnen kopen met een Rivet Oyster band met alle papieren erbij, deze band met verende schakels draagt super confortabel.

Na ontvangst heb ik het horloge laten controleren of er geen after market onderdelen waren gemonteerd en de nauwkeurigheid is met een Timegrapher gecontroleerd, er was geen reden om aan de orginaliteit of nauwkeurigheid te twijfelen.

Na een paar maanden dragen waren de veertjes in twee schakels defect. Juli 2020 was ik toevallig bij Gassan in Amsterdam en heb geïnformeerd of de veertjes ook gereapareerd konden worden. In Amsterdan was de reparatie niet mogelijk maar wel bij Rolex in Zwitserland.

Horloge is door Gassan opgestuurd naar Rolex voor een prijsopgave, kosten 1573,00 Euro inclusief een verplichte revisiebeurt. Het was niet mogelijk om alleen de veertjes van de twee schakels te vervangen.

Besloten om toch akkoord te geven ervanuit gaande dat de Rivet band gerepareerd/gereviseerd zou worden voor dat bedrag door Rolex.

Oktober 2020 kreeg ik bericht dat het horloge retour was gekomen uit Zwitserland en klaar lag om op te komen halen.

Tot mijn grote schik waren de twee gerepareerde schakels zodaning gerepareerd, dat de veerkracht extreem hoog was en dat alleen maar door extreem veel kracht de schakels nog van elkaar kwamen, tevens was er op een schakel een diepe kras aangebracht door de horlogemaker van Rolex en op een andere schakel zat een diepe put, er is dus het een en ander fout gegaan tijdens de reparatie.

Ik heb gereclameerd bij Gassan dat dit onacceptabel is, een medewerker van de service afdeling heeft mijn klacht gecommuniceerd met Rolex. Rolex heeft als antwoord gegeven dat de reparatie naar behoren is uitgevoerd, de revisie van het uurwerk was noodzakelijk om het horloge naar de kwalitatieve richtlijnen, eisen van Rolex af te leveren.

Rolex is niet bereid om een coulance voorstel te accepteren voor het ruïneren van de Rivet horlogeband, de directie van Gassan heeft besloten om het besluit van Rolex te volgen en geen enekel vorm van coulance aan te bieden.

Voor vanmiddag had ik een afspraak gemaakt om het horloge op te halen en op aanraden van mijn advocaat onder protest de factuur a 1573,00 Euro te betalen met een beschrijving van de klachten. Heb dus vanmiddag de horlogeband eens goed bestudeeerd en tot mijn grote verbazing zijn haast alle schakels niet in orde, de mederwerker die mij te woord stond was niet bevoegd om een beschrijving van de klachten op de factuur bij te voegen, dus dit wordt nog een keer terug om alles goed op papier te krijgen.

Tot dit moment samengevat: een zeldzame River Oyster band waar maar twee schakels van defect waren is compleet geruïneerd door Rolex. Rolex claimt dat dit is wat het is, dat de Rivet band ook nog eens beschadigd is, schijnt een normale zaak te zijn die men moet accepteren, dit is een toppunt van arrogantie, het standpunt van de directie van Gassan????

Wordt vervolgd.



_____
 Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3



  







RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA

© Copyright 2006-2024 RolexForum  hosted by Cyberserver